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De beaultebeaulté et saigesse.
Qu’esse beaultebeaulté ? almeAlme decorement,
ViuanteVivante grace :, et faueurfaveur grãdemẽtgrandement
AuecqAvecq couleur ꝑpar les mẽbresmembres amiste,
Dont la personne est plus formose et miste ;
f. 39 r°
5Qui est sa seur ? heureuseHeureuse Sapience ;
BeaulteBeaulté les yeulx :, ceste la conscience
Attire aà soy : ; mais qui est la plus belle ?
C’est Sapience. oresOres doncques pourquoy
L’autre suyt on ? Car ceste se tient quoy,
10Et ne voit on de son pouoirpovoir la somme ;
Pourquoy beaultebeaulté ẽflamberenflamber voit on l’hõmehomme ?
Pource que veue esès membres ayans vie
Par feu souuentsouvent elle mesmes est rauyeravye,
Pourquoy elle est aà l’autre prefereepreferée ?
15Car on la voit parmy le corps pareparée,
Sagesse au cueur ou en l’esperit repose
Incessamment :, et lalà se tient enclose ;
Or maintenant on n’ayme seullement
Que ce qu’on voit : c’est ouoù mon fondement
20Prendre ieje veulx :, et prouuerprouver ce que ditz ;
Pallas fut la sapience iadisjadis,
Venus beaultebeaulté et pourtant qu’aduiseeadvisée
Ne fut Pallas., Venus fut plus priseeprisée
Par le Troyan surnommesurnommé Alexandre :
25Ne muoit pas Gorgo les gens en cendre ?
AÀ tout le moins en rocq/, ou en pouldriere ?
Qui le faisoit ? saSa beaultebeaulté singuliere.
Cathon Romain par sa grande prudence
Eust il iamaisjamais vneune telle puissance ?
f. 39 v°
30Certes nenny : et puis HippodameeHippodamée
Qu’on a si fort le temps passepassé aymeeaymée
N’a elle pas trop plus de roys conquis
Par sa beaultebeaulté et maintien tresexquis
Que ne fist pas/, Cathon par sa saigesse ?
35Ouy pour vray. Doncques si ma maistresse
Acquiert honneur sur toute creature,
S’en esbahyr ne seroit que simplesse
Veu la beaultebeaulté estant en sa nature,
Dont digne elle est acquerir par droicture
40L’amour entier des ieunesjeunes et des vieulx,
Et mesmement celle de tous les dieux
Qui par leur sens ont les cieulx en leur cure.